Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

tisdag 20 december 2011

Sånt som väcker minnen



Rotade omkring i garderoben och hittade en gammal ljusstake.
Den stod framme på köksbordet varje jul hos mormor och morfar och den väcker minnen till liv. Konstigt hur olika ljud lämnar kvar i minnet. Hur ytterdörren lät, hur det lät i farstun när man stamppade bort snö från skorna,där var det kallt och lät lite ihåligt, dörren till tamburen, dörren in till köket...
Det är väl det att det är ett älskat ställe med trygghet och värme.
Så när vi satt där samlade runt det runda bordet med tomteduk och ljustaken och åt bulla,dadelkaka,goda ess,tant Hannas kakor och pepparkakor. Alla skratten.
Nu är det inte den vackraste ljusstaken att se på men den bär på vackra minnen.

Har pratat med mina pojkar i telefon i kväll och båda kommer hem i morgon. Det är nog min julklapp.
Erik har julfest i morgon kväll och efter det kommer han.
Patrik kommer ganska sent med bussen men så får han vara hemma till torsdagen före nyår,alltså över en vecka. På nyår hamnar han på dejour men slipper så civil den 6 januari så det spelar ingen större roll. Hörde att det köpts ohi on klistermärken från soldathemmet redan och jukeboxen spelar ohi on låtar mest hela tiden. Nästan så jag tycker lite synd om dem som har halva tiden kvar ännu men visst måste pojkarna få va glada. Det kommer ju allas tur nån dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar