Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

måndag 5 december 2011

Lediga måndag


Visst var det skönt med en ledig dag mellan helg och självständighetsdagen.
Har varit rätt duktig i dag om jag får säga det själv. Var till staden för lite shopping och matinköp och samtidigt fixade jag julkort som jag redan trott att jag inte kommer att hinna med. Men under lite press går allt så i gårkväll målade jag en bild,gubben fotade och redigerade och idag fördes det på sticka till fotoaffären och på 15 minuter hade jag en bunt med julkort i handen. Gillar att skicka julkort lika mycket som att få. Vet att åtminstone så länge avsändaren skrivit på kortet har den tänkt på den som ska få kortet. Jag har aldrig tålamod att läsa julhälsningarna på Öt så när jag inte orkar skriva på kort mera så får det hela vara.
Så är också de första julklapparna inhandlade. Det om nåt har blivit enkelt för ungarna vet inte ens vad de vill ha. De är rätt nöjda och har inga stora fodringar. Lite kläder, nån cd skiva...
Annat är det med mej, jag vill ha Noolankläder,soffa,arabia porslin,läderplånbok,vardagsrumsmatta,taklampa,smycken...snälla tomten.
Nåja jag ska ju få ny säng kanske ännu den här veckan så jag får nog nöja mej med det.

Så har jag bakat småbröd och bullar och det blev inga småsaker utan rejäla bullar. Bullar för riktiga vikingar!
Men vad är upp med smöret? Vi exporterar smör så att våra hyllor gapar tomma. Allt som finns är smör som tillverkats i Estland, som vi istället importerar. Det går över mitt förstånd.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar