Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

måndag 26 december 2011

Julannandag


I dag har det varit en stillsam hemmadag för denna familj.
En riktigt ordentlig sovmorgon tog jag mej efter att ha vakat på ungdomarna som båda kom hem klockan tre i natt. De fattar ju inte att jag sover oroligt när jag vet att de är ute och ett sånt väder det sen var. Men så är det bara mammor som kan sätta sej in i den situationen.
Alltså vilket väder vi haft, blåst och som det regnade i natt. Men dagen har varit solig och vacker men det vinade ordentligt kring öronen på vår dagliga promenad.
Efter att inte ha gjort nånting så tog jag mej i kragen mot kvällsidan och plockade fram papper,penslar och färg. Zebror var dagens tema tydligen. Så här efteråt är jag lite sur att jag inte gjorde den översta tavlan större. Tänk om den varit en riktigt big en typ 1*1 meter, det hade varit lite häftigt. Nu är den bara 0,30*0,30 cm. Men jag har tänkt sätta en bred svart passpartoue på den och en silverfärgad ram. Egentligen målade jag den utifrån en ram jag sett vid TA Studio. Så där jätteliten blir den inte hursomhelst.


Inte lika nöjd med denna men allt lyckas inte, långt ifrån. Men man får ta det som en övning.

Annars håller jag på och läser en bok jag fick i julklapp. Himlen finns på riktigt av Todd Burpo och Lynn Vincent. En verklighetsbaserad bok om en liten pojkes häpnadsväckande berättelse om sitt besök i himlen. Den snart 4 årige Colton klarar sej igenom en allvarlig bukhinneinflammation efter en sprucken blindtarm. Efteråt kan han berätta att han besökt himlen i 3 minuter och suttit både Jesus och sin pappas morfar i knät. Han berättar om Guds tron, hur det ser ut i himlen och vilka kläder de bär. Det som gör det intressant är att han också kan berätta i detalj vad hans mamma och pappa var och vad de gjorde under operationen. Han kan dessutom beskriva händelser som inträffat långt före han föddes som tex pappas morfar hade berättat för honom där i himlen, en morfar Colton inte hann träffa i livet. En otrolig berättelse som fängslar från sida till sida.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar