Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

lördag 17 december 2011

Fortsättning på förberedelserna



Så har jag då här hemma fortsatt med lite förberedelser.
Ljusen fungerade inte som vi skulle ha i vår utegran i år, så jag sket i det hela och slängde ljusen och hissade (den fula granen) bakom garaget. Men det gör inget, alla andra har ju utegranar och här har vi aldrig varit som andra. Vilket också är befriande.
Istället klippte jag kvistarna och satte vid trappan och än så länge är det riktigt juligt. Allt tills blåsten kommer och tar alltihop, och nej äppelkorgen står inte på trappan utan det var bara ett "pjasas" inför fotograferingen.



Så här glad blir man när man slipper med för att hämta julgranen.
Vi tog oss till skogs idag och hämtade hem en fin tät gran som hade minst fyra toppar. Men det gör inget, vacker var den hursomhelst och inte sökte vi länge heller.
Resten av dagen är oplanerad. Få nu se vad som faller på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar