Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

torsdag 29 december 2011

För sista gången



Inte så muntra miner idag när det igen var dags att packa väskorna efter ett skönt jullov.
Men det är sista veckan han påbörjar i morgon. Inte i min vildaste fantasi kunde jag se den här dagen i juli, det var evigheter fram tills idag. Lite surt att det var tåget som gällde för tillbakaresan för han har endast en gång förr kommit hem med tåg. Så ska det bytas ett par gånger och på Bennäs tågstation fanns endast två soldater som inte kände varann och utan platsbiljett blir det ingen lugn och ro.
Men jag tror att allt går nu när så lite är kvar. Konstigt att få packa med civilkläder den här gången.
Inga vinterkläder har de haft i användning, endast pälsmössan så tur med vädret har de ju haft.

Före han åkte iväg idag satt vi och såg The phantom of the opera tillsammans (säger inte hur många gånger jag själv redan sett den) och han tyckten den var "rätt mäktig" på många ställen. Yeah thats my boy! kulturell som sin mor.

                                            Zebs jullov däremot fortsätter...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar