Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

fredag 24 februari 2012

Fredag och ljusare tider


Tjohooo! Äntligen fredag och förlossningströttheten är som bortblåst.
Fick en superbra start på ledigheten efter att vi svängde in till bybutiken och handlade hem lite god kvällsmat. Fick hela familjen engagerad i köksbestyren och satt sen så över en timme och åt och pratade om allt mellan himmel och jord. Sådana stunder är guld värda när ingen har bråttom utan bara kan slappna av och ta det lugnt.
Har ni annars märkt hur länge det faktiskt är ljust på kvällarna? Fantastiskt att inte behöva stressa ihjäl sej för att hinna njuta av dygnets ljusa timmar. Vi går mot bättre tider, det är bara så och jag hoppas ni tar vara på tiden.
Borde få in lite vårigare färger i hemmet nu. Mina Ofelia vardagsrumsgardiner ska jag försöka orka hänga upp i helgen. De gör mej glad. Annars inget program och det är då jag trivs som allra mest, att själv planera och göra vad jag vill. Det betyder inget städande, bara lite dammsugning av "Zebuhår".
Nu ska tånaglarna lackas, för att få lite färg i tillvaron.
Tjingeling!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar