Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

söndag 5 februari 2012

Männens dag


Absolut männens dag idag.
Runeberg i all ära men fokus ligger nog idag på Niinistö och Haavisto. Jag har gjort min plikt som medborgare och röstat som de flesta andra också har.
Passande för denna dag började vi dagen med att se filmen Kings speech. Den har jag länge velat se för den har varit både omtalad och omtyckt. Den var nominerad till hela 12 oscars och fick pris för bästa film, bästa regi, bästa manliga huvudroll och bästa orginalmanus. Colin Firth gör en suverän insats i filmen som den svårt stammande prins Albert hertig av York som senare blev kung Georg VI.

Trots att temperaturen varit mera mänsklig idag har det varit isande kallt. Var en tur med hunden men det var rena tortyren för ansiktet och definitivt inte bättre för hostan jag dragit på mej. Men Zeb behövde få en skitrunda i skogarna och det betyder mindre arbete för mej här hemma. Eftersom det inte varit mycket till promenader den senaste veckan har han fått uträtta det mesta runt kojan och det har inte varit nån vacker syn. Fick så i går i 30 graders köld ge mej ut med skyffel och kärra och plocka upp ett lass med frusna glidminor och roligare kunde man ju haft.

Jag har njutit av helgen till hundra. Inga måsten utan bara tagit dagen som den kommit och lallat runt i huset. Ungarna har pga det kalla vädret mest varit hemma dagtid, natten har de en förmåga att missa och det vakar jag på om jag vill det eller inte. Gubben och jag har suttit och diskuterat resor, renoveringar och ekonomi, det är ganska vanligt hos oss. Men tänker man efter så har vi det allra bäst här och nu bara vi tar det tillvara. Lev varje dag, var nöjd med det lilla du har och skjut inte glädjen på framtiden. Varför ska det vara så svårt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar