Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

fredag 3 februari 2012

I min varma boning


Veckan har varit lång och kall och äntligen är det fredag och två lediga dagar står för dörren.
Kände mej dödstrött idag när gubben hämtade upp mej på jobbet. Han har så mycket övertid så han hade ledigt idag och har så städat och skurat golv utan att jag ens skulle ha ordat om det. Det är inte mycket som gör mej så glad som när nån lättar på de dagliga sysslorna för mej.
Så vi for och veckohandla och köpte hem lite gott så snart kryper jag upp i soffhörnet mumsandes på godsaker medan kvicksilvret sjunker därute.
Men här inne är det varmt och jag suckar nöjt och känner hur hela jag blir som en mossig klump där i soffan.


Jag har redan kärat ner mej i Cohens nya musik, texterna och alltså den där rösten...
Det är fredagsfeelis över låtarna, mjuka och sensuella och hade jag inte nu haft tillgång till You Tube hade jag gått sönder. Vid det här laget hatar jag posten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar