Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

söndag 30 december 2012

Årskrönikan

JANUARI

En kall månad om jag minns helt rätt.


Vi var med om en 60 årsfest utan like.
Buss med egen värdinna. Leksaker åt barnen, dryck och tilltugg för vuxna.
Vikingamiddag i solf med verkstadskvinnor som gjorde klart för sej att de inte ville ses som några sexobjekt. Farbror Frej var också bjuden :

Hå hej med farbror Frej
Hej alla barn nu blir det barnprogram
titta nu här vad farbror Frej tar fram
en liten rulle och nu ska ni höra
vad man med såna rullar kan göra.
Sätt den i rumpan tuta och kör
så har ni gjort ett avgasrör!

Kommer aldrig att bli av med den versen.

Så firade vi också farmors 85 årsdag.

FEBRUARI

En trist månad. Det enda spännande var kommunalavloppet som grävdes.

MARS

Vi drack kaffe första gången utomhus i en vintersol som börjat värma.
Jag var med på en målardag med Esa Tiainen.
Stockholmskryssning med stopp på Ateneums Carl Larsson utställning.


Miomålarna hade utställning och vernissage i Rådhusgalleriet.


APRIL

Islossning.
Fågelskådning en tidig morgon.
Patrik köpte ny bil.
Så var det ju Prag!


MAJ

Orion uppträdde i Anderssensalen.


Varax firade 20 år och hade öppet hus.
I boken som kom ut i samband med jubileet där jag illustrerat bilder hade jag blivit omdöpt. Surt!
Utställning vid Optima Hagagränd.

JUNI

Inbjuden till Linnea Ekstrands vernissage och 50 årsfest.
Midsommar och Betania Blues Ensamble vid Pörkenäs.
Med farmor på Essehemmets grillfest.
Passade på att måla ute i det fria.


JULI

Knäoperation.
Erik fick körkort.
Köpenhamn.


AUGUSTI

Firar gubbens morfars 90 årsdag med hela släkten.
Humle och Jerusalem.


SEPTEMBER

Cohen på Sonerastadion.


OKTOBER

Nya tapeter i hallen.
En kväll vid Vexala.


NOVEMBER

En kväll med Elisabeth Rehn.
Pysslat inför julen.

DECEMBER

Slottsbal med Niinistö på tv.
Firmajulfest.
Släktjulfest.
12.12.12.12:12


2012 blev ett händelserikt år. Tacksam över nästan allt jag fått vara med om. Människor jag mött, platser jag fått uppleva. Utvecklingen jag gjort med mej själv.
Vi får helt enkelt fortsätta.

2 kommentarer:

  1. Ser ut som ett trevligt,händelserikt år du haft...visst är det väl ändå skönt att få vara på 40+ sidan. Livet blev ju bara bättre!:) Ser hur det blir med mitt bloggande framöver, men dig kan jag ju alltid följa! Gott Nytt År!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det absolut mest händelserika år jag haft. Jag som varit livrädd att flyga och fara :)Och visst är livet bättre efter 40, man börjar hitta sej själv och kraven är inte längre så stora. Gott Nytt År!

      Radera