Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

söndag 9 december 2012

En dålig köpare



Efter att ha slirat runt här hemma i kalsonger hela dagen var jag inte sen att tacka ja till mammas förslag om att besöka en julmarknad.
I grannbyn ordnades traditionell julmarknad med hantverk, stickat och bakat. Mycket folk var i farten och där träffade jag såna som man inte ser så ofta.
Men jag är ingen god köpare, verkligen inte. Inte för att jag inte uppskattar hantverk för det gör jag. Men jag vill helst göra själv, har alltid varit så. Men det är roligt att gå omkring och se vad folk donar på med. Kreativiteten flödar verkligen.
Byns blomsteraffär är alltid värt ett besök. Så mycket fint inklämt på några kvadratmeter så det tar en stund att få syn på allt. Fick sån beslutsångest att inget följde med mej hem.  Så typiskt mej.
Men jag fick en kvällsstund med mamma och det är väl ändå bäst av allt.

2 kommentarer:

  1. Jag antar att det var min praktikplats du besökte då!? Ifall det var så, så kan jag själv hitta nya grejor än, som jag tycker att jag ännu inte sett varje dag nästan!:)

    SvaraRadera