Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

söndag 9 december 2012

Ingen fest utan Cohen


Julfesten blev riktigt lyckad.
Åt så knapparna spände men vaknade likväl vrålhungrig i morse. Skinkrullar, sallader,morotslåda, alltså morotslåda jag dör så gott det kan vara. För att sen inte tala om efterrättsbordet. För en gottegris som jag var det rena himmelriket. Ja det fanns väl en och annan fisk också men jag tog snabba steg förbi det och hittade istället en massa kalla uppskärningar.
Så blev det nån typ av gruppdiscodans på golvet ( ni vet som när gamla mommon släpper loss och tror de är 14 på nytt). I dag tar det ut sin rätt med styvt och eländigt knä. Men det var roligt så länge det varade.
Och vad skulle en fest vara om man inte varvade ner med Cohens Hallelujah. Ingenting om ni frågar mej.
Så bildades en utlandsstiftelse medan vi svalkade oss i aulan och vi var fasligt stolta över att vara så ide´rika. Fester av det här slaget binder oss samman ännu mera, nåt som känns riktigt bra, och mina arbetskamrater är oerhört värdefulla för mej.
Vi har hunnit ut i det juliga vinterlandskapet med snö som föll tätt och Zeb som hade problem med snöklimpar mellan trampdynorna. Nu puttrar en älg på spisen och allt är på bästa sätt.
Kuddarna på bilden är de jag gjorde i går.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar