Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

söndag 2 december 2012

Skön start på advent


En riktigt skön dag har vi haft här i lilla gula huset.
På promenad på förmiddagen före temperaturen började sjunka ordentligt. Härligt med sol och bitande köld som gör en kall om kinderna.
Sen har vi softat, sovit, tittat på tv och druckit varm kaffedryck med julkryddor och vispad grädde.
Nu har temperaturen sjunkit till -20 grader och elden flammar i spisen och jag har virkat ett par rundlar till mitt halsduksprojekt.
Så mycket bättre kan man inte ha det i dag tror jag. Vi behöver alla en dag när inga måsten eller göromål är i centrum.
Men jag har faktiskt en pepparkaksdeg på tining som jag tänkte kavla ut än i kväll. För doftens skull och lämpligt till kvällskaffet. Bara för att det är så himla roligt.

2 kommentarer:

  1. Kan faktiskt vara jätteskönt att nästan tvingas vara inne (när det blir såhär kallt) och bara mysa framför spisen...vila ut ordentligt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo tack, man ska ge kroppen vad den behöver :)

      Radera