Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

söndag 16 december 2012

Knäckebröd upp över öronen


Det har varit svårt att få tag i en kruskavel eller så har jag sökt på fel ställen.
Men i alla de år jag bakat knäckebröd har jag bultat till dem med köttbulten (gäller att vara lite smart där) för att få krusor i brödet.
Men på årets gammaldagstorg snubblade jag över en snubbe som sålde och jag köpte på direkten.
I dag har den gjort premiär i mitt kök och vi kan väl säga som så att det förenklade hela proceduren.


Det blev en hel del. Både bättre och sämre men helt klart godkända eftersom jag tycker alla har tuggat på dem med jämna mellanrum och smöret i byttan tryter.
Måste bege mej ut ett slag fastän jag förstått att det är pinande kallt. Gubben förbarmade sej över Zeb eftersom jag igen en gång har problem med knät och satt med ispåse i går kväll. Men jag måste helt enkelt få frisk luft efter allt kavlande.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar