Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

tisdag 18 december 2012

Jullov!


Nu är det inte alls så att jag vill uppmuntra till dryckenskap eller så.
Men jag fick frågan i dag om jag har gjort nån aronialikör i år. Och visst har jag det. Skörden var riklig i år och jag tycker inte att bären blir så bra till något annat än just likör som blir utsökt god.
För att inte tala om färgen sen, vacker orangeröd och tilltalande.
De små glasen är ett loppisfynd och det är fasligt små och nätta. Inbillar mej att de är gamla och handblåsta och fina damer suttit i salongen och smuttat likör med spretigt lillfinger efter nån kaffesits.
Nå väl nu har jag mitt efterlängtade jullov och kan knappt fatta det än.
Har haft en god vän på besök i kväll med sin dator som behövt lite läkarhjälp. Klockan är nu ganska mycket men tror i alla fall jag ska gå ut och hoppa i snön med Zeb en stund. Det har snöat hela kvällen och jag är barnsligt förtjust.
Jullov-det ni.

2 kommentarer: