Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

torsdag 20 december 2012

Granjakt


Fastän julen alltid kommer varje år samma tid så blir det ändå panik. GRANEN!
Har påpekat nu ett par dagar att vi måste börja leta gran den borde liksom få sakta komma in i värmen och inte in direkt från skogen.
Så äntligen i dag när gubben kom hem beslöt han sej för att ge sej ut och leta. Att ta en med så glappa knän som mina till skogen tyckte han var onödigt så jag stannade hemma för att dricka kaffe.
Ute blev det mörkare och mörkare och till sist kom han hem. Utan gran. Tydligen har de slutat växa i skogen för jag sa att jag är glad åt vilken krokig och gles han än kommer hem med.
Nu är han till stan för att eventuellt köpa en. Låter inte klokt i mina öron, för det har vi aldrig prövat på. Men känner att just nu är alla medel tillåtna för jag har lite panik över just granen.
Spännande fortsättning följer...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar