Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

torsdag 27 december 2012

Vardag


Så skönt med vardag och att världen snurrar igen.
Ute har det kommit hiskeligt med snö och att bränna fläsk är ingen konst bara viljan finns.
Zeb är som vanligt förtjust i all snö och gillar skarpt att vi alla är hemma och har tid att gosa och gå promenader. Visst ska vi njuta av det, tids nog ringer väckarklockan.
Det enda som nu stör är min rygg som har bråkat hela ledigheten. Kan inte sätta fingret på var det gör ont för det är precis över hela ryggen. Så jag ojar och vojar, jumppar och står i, däremellan jag hänger i brandstegen. Inget tycks hjälpa så nu har jag skuttat snö för president och fosterland och hoppas på att det gjorde susen. Måste få hem nåt smörjmedel i dag, och lite garn, ujuj så sticksugen jag är.
Så ett litet tips för kvällen om ni inte har annat för er.
Såg just på tv tablån att det från Svt 2 klockan  21.00 kommer ett program om Janne Schaffer.
Ibland överraskar de mej verkligen och visar nåt sevärt. Tänka sej!
Skulle kanske inte vara sån fan av honom om det inte vore för den här kvällen. Det här ögonblicket.

4 kommentarer:

  1. Var har du träffat Janne då?:) Snyggt hår du har på den bilden btw...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Janne träffade jag utanför Pedersöre kyrka hösten 2011. Det lever jag på lite ännu :)Här kan du läsa det inlägget http://netti71.blogspot.fi/2011/10/janne-schaffer.html

      Radera
  2. Tyckte att det såg bekant ut (stället). inte alla dagar man träffar Janne Schaffer vid Pedersöre kyrka!:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej verkligen inte! Och att han bara stod där när Erik och jag kom och det var folktomt förövrigt + att kameran var med :)

      Radera