Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

fredag 28 december 2012

Visst är det fredag?


Alltså är det nån som håller reda på dagarna i dessa tider?
Hos oss hittar ungdomarna hem fram mot småtimmarna, sover halva dagen och mattider är lite nu som då. Ingen koll alltså, men rätt så skönt att släppa allt och bara vara. Tror vi behöver unna oss detta när man vet hur vardagen med jobb och skola ser ut.
Frågade gubben om det verkligen är fredag, borde vi kanske städa då? De tyckte han absolut inte och det tyckte inte jag heller. Skönt att vara överens nån gång.
Annars då? Jo jag håller på att sticka sockor åt mej. Pojkarnas farmor hade gjort ljuvliga långskaftade sockor till julgåvor åt dem och det peppade mej att göra mina egna. Inte med så långa skaft dock, det har jag inte nerver för. Säkert inte det bästa för min stela rygg men jag har försökt så länge få den i rätt köl nu så jag ger mej för här ska stickas. Har i alla fall fått mej två massörstider nu så kanske jag blir till nåt ännu. Fast jag får vänta ännu en vecka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar