Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

fredag 14 december 2012

En hel dag


...och än är den inte slut.
Vi har haft en ledig dag gubben och jag.
Hjälptes åt med städningen från arla morgonstund och det gick som en dans. Så blev det att åka in till staden för veckoslutshandling bl.a. Började med att svänga in till Polaris på mat. Där var det julpimpat må jag säga och hade varit rätt kul att ha julfest där. Har trevliga minnen från fester från förr i tiden. Superbra salladsbord, bra varmrätt och igen supergod efterrätt med kaffe. En bra start på färden.
Hade förvarnat om att jag ville besöka Sunds trädgård, det hör liksom till före julen att jag gör ett besök där. Redan när vi kom in började gubben ana ugglor i mossen och kunde väl konstatera för sej själv att den där blicken har han sett hos mej förut och ingen återvändo finns. Oh my så mycket vackert! Så han lämnade mej där och sa att jag kunde ringa när jag var klar. Tack gärna för mej!
Så där gick jag omkring med ögon som rullade i huvudet.
Med mej fick jag lite småplock och en liten rosbukett. Because I´m worth it som de säger på reklamen.
Hemma igen har jag bakat lite. Ute med hunden och väntat hem pojkarna. Men de har åkt igen med sina kompisar för att se filmen The Hobbit. Den har jag också väntat på så få nu se vad de säger om den. Ska man sitta tre timmar i biosalongen ska det verkligen vara en bra film.
Snart ska jag varva ner med nåt gott i soffhörnan. Ha en trevlig kväll därute!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar