Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

onsdag 29 oktober 2014

Det säger poff!


Vinterskorna jag beställde. Passade inte. Fick inte ens foten i.
Gubben sa "tryck dit den bara". Jag" tänk om foten fastnar i skon, hur gör vi då? amputerar eller skär sönder skon" Där var det närmast läge för panik.
Alltså en sko som ser stor rund och rymlig ut och kan vara så fördärvat liten inuti.
Jag blev sur förstås, slängde skorna tillbaks i lådan och gick och la mej. Kände att hela kvällen är förstörd. Det tog en stund sen gick det över. Inte är det hela världen. Bara halva. För se jag har ju fantiserat om skorna ett tag. Hur vi tillsammans skulle övervinna alla snöhinder i vinter, dricka glögg i uterummet i skenet från en massa ljus. Och vem vet, kanske framåt vårvinterkanten tillbringa några dagar i fjällen, på after ski vid Jullis ätandes megastor pizza. Såna saker. Nu blir det inte av utan här och nu skils våra vägar. Det sa bara poff! sen gick hela drömmen i rök.


Men det blev glädje också denna kväll.
Efter att Zeb och jag varit ute i det allra sista dagsljuset hittade jag denna stora papperssäck vid trappan. Hade inte sett den förut då vi mest använder andra dörren. Nyklippt fårull av mina nyaste fyrbenta vänner. Hur härligt är inte det. Hoppas nu jag också får det spunnet tillsammans med hundhåret till ett ovärderligt garn.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar