Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

tisdag 14 oktober 2014

Slagen hjälte


Håhå! Känner mej som en slagen hjälte i kväll.
Att från mysigt häng i grannlandet slängas in i metallarbetarnas underbara värld var ett hårt slag och jag är rätt däckad i kväll.
Suttit en timme vid frissan och ögonen ville inte hållas öppna hela tiden. Med en sista kraftansträngning bytte jag sen sängkläder men nu är jag kaputt. Det är väl luftombytet och den korta natten före flyget hem som gör sej påmind.
Resten av kvällen ska jag paxa soffan och läsa sommarboken mitt i oktober. Och så kaffe, åh det där ljuva kaffet. Fast det måste bli nu då för sen ska det drickas god nattsömns te för att få en god nattsömn, jag det är ett evigt sörplande.
Ser ni mina fina kastanjer, som fanns i min kappsäck hem. Nu får de ligga framme och bara vara vackra istället för att bli påkörda på en gata i stan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar