Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

lördag 4 oktober 2014

Vaknar till en grå morgon


Vaknar upp till en grå men ljummen morgon.
Sovit som en stock och känner mej utvilad. En konstig känsla i hals och näsa gör att jag misstänker nåt är på gång igen. Försökte krama det sista ur solhattsflaskan och extra mycket blåbär på yoghurten har jag nu just gjort vad jag kan. Måste få hem lite mera medikament senare i dag. Verkar som om jag nu är mottaglig för det mesta. Riktigt opasslig för en som snart ska ut och resa.
Nåja få nu se. Gårkvällen bjöd dessvärre inte på nån Skavlan (måste börja läsa tvbladet bättre) men i stället såg vi filmen Hur många kramar finns det i världen och den lämnade mej med både skratt och en varm känsla efteråt.
Långsamt vaknar dagen till liv och jag har druckit kaffe och läst om vår fina torsdagskväll i Öt.
Få se vad denna dag för med sej.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar