Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

onsdag 15 oktober 2014

Hem till sol


Vilket härligt väder vi kom hem till i dag.
Kunde inte annat än gå en promenad med hunden fast han just kommit in från en tidigare promenad med snickaren. Solen riktigt värmde men i skuggorna från skogen var det kyligt och kallt. Tunna isskorpor låg på vattenpölarna och gjorde mej påmind om att vintern är på ingång.
Två domherrar flög framför oss på vägen och jag kom att tänka på att det snart är dags att ta fram fågelbrädet och börja mata de små liven.


Utevistelsen gjorde att jag kvicknade till och nu ska jag till att grädda en plåt med morotsbröd som stått och jäst. Åh, det blir färskt saftigt bröd till kvällskaffet. Onsdagsglädje.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar