Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

torsdag 23 oktober 2014

Istider


Det är inte bara istider ute. Härinne har jag också en tid konstaterad att det mest finns is i vårt frysskåp. Nå ett och annat hallon har man väl också kunnat hitta. Hur som helst så passade jag på nu när det är flera minusgrader ute att sätta frysvarorna i kylväskor där ute och frostade ur frysen. Nu är den isfri, urtorkad och på frysning igen. Det är alltid en glädjestund när man kommit så långt.
Risgrynsgröt står och puttrar på spisen och aroniakräm står på svalning. Det går verkligen ingen nöd här kan jag säga. Har räknat ut att lagom till jul har vi använt ca 3 kilo risgryn i det här huset, sånt har jag nämligen koll på. Nå just för att jag till julen i fjol hade köpt en påse risgryn och sen fick vi matpaket från arbetet och där fanns risgryn. Det betydde att vi fick dubbla ranson till denna stuga. Så det så.
Eftermiddagen går åt till att fara med hunden till skogs och så ska jag plocka in aroniabär nu när det blir mera rum i frysen. Sen åt kvällshållet har jag fixat dejt med min gubbe. Kan behövas så där en torsdag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar