Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

tisdag 7 oktober 2014

I solljus


I solljus står det där, mitt uterum.
Ensamt och övergivet tycks det nu när vi tagit ner raden med buskar som åtminstone från vägen ramat in det. Det blev en besvikelsens höst när flugorna tog överhand där och nu när det lugnat har jag inget behov av att tillbringa tid där. Inte mer än att gå in, smätta några flugor som bara sitter stilla och väntar att jag ska komma och så ge vinrankan lite vatten. Istället väntar jag på en ny vår med ny iver.
Trivs bäst här inne nu om kvällarna men hamnar förstås ut med hunden. Kallt tycker jag det är och det lär ta en stund att vänja sej igen. Med den här farten får nog långkaliserna tas fram riktigt snart.
I kväll ska jag färdigställa ett par sockor, känner mej som en riktig mommo som stickar sockor till syskonbarnen. Men det är en verklig trevlig sysselsättning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar