Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

onsdag 22 oktober 2014

Frost


Vilken tur att jag varit flitig med stickorna de sista kvällarna.
Med ca -10 grader var det skönt att dra på sej vantar på förmiddagens promenad. Solen lyser från en klarblå himmel och gräset vackert frostnupet. Utanför mitt fönster skimrar lärkträdet som av guld i solen. I mina ögon är det endast en vårvinterdag med bländande snö som är vackrare än nu.


Ska fixa till en värmande soppa till middag. Nu om nånsin passar det ypperligt med mustiga soppor.
Skänker så en tanke till min hushållslärarinna som nyligen gått bort. Hon var den som talade vackert om soppor och fick det att låta som nånting väldigt speciellt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar