Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

lördag 18 oktober 2014

Inomhustid


Det börjar bli den tid på året när man kan ha soffhäng och mys utan att ha dåligt samvete för att man är för lite ut i friska luften.
Vi har haft en grå dag med pinande kall vind och även en och annan snöflinga har fallit. Dock har jag tvingat mej ute två gånger med hunden bara för att hans min gör mej glad när han ser att nu händer det. Han tillbringar mycket tid inne nu och sover mest så då känns det som om lite fart behövs emellanåt.
Fåglarna har fått sin mat serverad där ute och som hastigast drog jag ihop lite löv framför trappan. Så skönt att komma in i värmen igen. Tror bestämt att vi ska inviga eldandet i spisen i kväll. Hittills har det inte behövts men nu känns det som om det vore på tiden.
Tror också jag ska plocka fram akvarellerna i kväll. Har en bild jag tänkt på i flera dagar nu. Det har en tendens att lämna där i tankarna alltför länge tills det endera ebbar ut i tomma intet eller helt enkelt ska ner på papper. Nu tror jag bestämt det blir det senare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar