Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

lördag 25 oktober 2014

Lördagmorgon


Jag det blev en hastig akvarell mellan bastubadandet i går. Också med Waldemarsudde som inspiration.
I dag vaknar vi till plusgrader, det betyder isiga sidovägar mellan vattenpölar. Det här är det eländigaste i väderförhållanden. Usch och fy!
Men här inne är det skönt. Tände en brasa i spisen till morgonkaffet och det gör vilken trist dag som helst acceptabel.
Slog mej ner i favoritfåtöljen för att läsa boken "Min mormor hälsar och säger förlåt" Sitter och fnissar högljutt mellan textraderna, ja det är väl humor i min smak helt enkelt. Men väldigt massa text så det blir bara lite i gången.
Gubben sätter vinterskorna på bilen för tillfället. Har på känn att det blir en tur till stan eftersom jag så frispråkigt sa att jag tror jag har världen färdig här hemma och slog ut med armarna. I samma ögonblick kom jag på att våta kläder fanns i tvättmaskinen att hänga på tork. Säg den lycka som varar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar