Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

onsdag 22 oktober 2014

På håret


Har ställt uterummet i vinterpäls i dag. Vinrankan har kommit in i förråd och kuddar, dynor och täcken har jag tagit in. Sopat flugor och mösskit !?
Domherrarna fick efter det flytta in.
Redan i morse surfade jag omkring bland rejäla vinterskor, såna som jag kan lufsa omkring i blötsnö med utan att bli våt om fötterna och dessutom hålla mina tår varma. Förra vintern var faktiskt si så där i skoväg och på mina gamla vinter"lenkkare" hade sulorna blivit skarpa och halkiga.
Så ett måste med nya är ett faktum. Hittade precis de jag sökte efter men har varit i valet och kvalet hela dagen, mycket pga priset.
Tills jag i kväll gjorde slag i saken och tänkte att rejäla skor är väl ändå rejäla skor liksom och de ska användas varje dag. Så jag knaprade fram sidan och så står det att endast ett par i lager kvar... Hjärtat stannade i bröstet på mej och sen var det noll till hundra på 1 sekund. Skorna beställdes utan någon som helst tvekan och faktiskt när jag lite senare klickade fram sidan igen står det att de inte finns i lager. Snacka om på håret. Nu hoppas jag då att jag verkligen fick de allra sista i lagret och att det inte kommer in nått sent mejl att de tyvärr är slut. Åtminstone så här långt är det bekräftat att jag beställt. Sen skulle det bara vara den lilla detaljen att de passar på mina fötter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar