Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

måndag 13 oktober 2014

Hemma igen


Nu är vi hemma igen efter fina dagar i grannlandet.
En halvtimmes försening men med kastanjenötter i bagaget flög vi mot Vasa igen.
Visst är det skönt att vara hemma igen men också vemodigt att säga hej då till de vi lämnade. Vilken tur att det är så enkelt att ta sej över om man så känner för det.


Vi har haft så roligt. Skrattat, ätit och shoppat. Men också bara slappat och pratat.
Jag fick med mej tre böcker vilket kanske inte förvånar, Tove Janssons "Sommarboken", Fredrik Backmans "Min mormor hälsar och säger förlåt" och Sofie Sarenbrants "Andra andningen". Så fantastiskt att gå in i en bokhandel och allt är på svenska. Sista böckerna inhandlades på Arlanda.
Lite kläder och blingbling följde också med hem.


Zeb han var överlycklig att se oss och har varit som klistrad uppefter oss hela dagen. Nu ska vi hållas hem en tid med honom har vi lovat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar