Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

onsdag 8 oktober 2014

Regn hos mej


Ett ordentligt regn har fallit i dag. Ruggigt och höstlikt.
Så skönt tycker jag som är i den latataste av perioder nu. Väntat hela dagen på att få komma hem och ligga sked med Zeb en stund och höra regnet på fönsterblecket.
En arbetsdag till så bär det av till Stockholm och Sundbyberg. Ska bli så roligt med omväxling. Vi kommer att bo hos pappas fru, rena rama lyxen att ha tillgång till boende så. Så ska vi träffa min lillebror och flickvän och besöka pappas grav naturligtvis. Det är inte ofta kan jag säga, det har blivit två gånger på 10 år. Vi besökte platsen tidigare för att se var han skulle gravsättas men efter det har det bara blivit två gånger. Så nu vill jag dit för att tända ett ljus.
Resten av resan är som en bok med oskrivna blad men som inte kommer att bli några svårigheter att fylla. Snart snart lyfter vi.

2 kommentarer: