Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

tisdag 28 oktober 2014

Tog till kaveln


Slängde ihop en bröd deg före jag riktigt hann hämta andan och känna efter hur trött jag var.
Då finns det inte mycket annat att göra än att baka ut när den jäser över och ut ur bunken. Men så får man ju sin belöning då sen, med rinnande smör mellan fingrarna.
Sist jag bakade hade jag i så mycket rågmjöl att man skulle kunnat ha ihjäl nån med bröden. Men de är tacksamma de mina, äter och tuggar och inte en säger nåt. Ett tecken på att det kanske skulle vara lite variation och paus för de stackars tänderna ser jag i att de en efter en kommer med brödpåsar från butiken. Lägger dem tyst i brödkorgen och sen inte knäpp eller knyst om det. Nu vet jag åtminstone att det är ett mjukt bröd jag bakat.
Annars en helt vanlig dag och kväll. Vi tållar på här hemma, alla utom den kvällskursande snickaren. Zeb stjäl knackkorvar och sväljer hela för att liksom hinna. Han som vi har på diet för att han är rund som en fotboll om magen och väderstinn till tusan. Fast visst hade också jag knyckt en korv eller två om mina måltider skulle ransoneras. Helt klart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar