Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

tisdag 21 oktober 2014

En positiv tisdag


Förmiddagen spenderades i stadens simhall. Körde ett intensivt sim pass och det lär ska ge sej till känna i morgon. Men otroligt skönt var det. Fick dock åka därifrån med vått hår i kylan när en hop utseendefixerade flickor hade så sjå där framför spegeln med att få rougen att sitta perfekt och fransarna böjda rätt. Hoho inte är det lätt att va ung i dag.
Hemma igen med hungern rivande i kroppen gjorde jag en gräddig kantarellsås med ris och kyckling. Hopplockad sallad i butiken och ett vitlöksbröd till. Herregud då de rika visste hur de fattiga mår!
Så fick jag ett telefonsamtal från arbetet att jag behövs igen nästa vecka. Man kan inte annat än vara glad för pengar behövs och jag sa naturligtvis att jag kommer.


Tror jag ska baka lite bröd här på eftermiddagen.
Nog för att jag kunde slänga mej vågrät istället. Simhallsbesök ta på och jag känner mej rätt tam så här efteråt. Zeb har det här med vila på klart. Tidigt i morse när det ännu var kolsvart ute satte jag fyr i spisen och tog min bok med mej till soffan. Zeb tog tillfället i akt och myste han med.


För en stund sen såg det ut så här. Han har blivit en riktig mysfarbror.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar