Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

måndag 6 oktober 2014

Måndag


En trist måndag med kallt om ryggen och ännu mera kuvert utdelning.
Typ lika trist här hemma med noll inspiration. Försökte pigga upp med lite hot chocolate och åtminstone kändes det bra för en stund. Vilken tur att vi har en lite tripp att se framemot till helgen. Det behövs tydligen lite morötter med jämna mellanrum för att fixa vardagen.
Gubben leker bonde och så är det kvällskift för somliga och andra sitter och ritar möbler på datorn. Så här är verkligt tyst och ödsligt med endast Zeb vid mina fötter.
Hittade en gammal spotyfi lista med Petula Clark som jag lyssnar på. Låtar hon gav ut 2013 och ännu med en röst som låter ung och oförstörd. Vilka pärlor det finns i musikvärlden.
Eftersom jag inte har ord att sätta i kväll får ni gärna lyssna på en vacker låt med Petula REFLECTIONS

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar