Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

lördag 15 september 2012

Ögonblick i trädgården


Trots att helheten i vår trädgård inte är den bästa finns det guldkorn i den. Fångade några ögonblick i dag när solen lyste.


Frökapslarna får jag inte nog av. Nu intar de höstfärg medan de torkar. Sen väntar jag på att frosten klär dem i vacker spetskant.


Underbart blåa klockor som är på sitt andra varv i år.


Vit klocka, liten och spröd men med en enorm växtkraft.


Den här blomman trots att den alltid ligger ut efter marken efter regn gör mej varm inombords. I den här blomman ser jag min mormor och hundratals minnen och känslor kommer över mej.

Men hösten är obönhörligt här och jag har städat bort sommarblommorna och grillen har åkt i vinterförvar till nästa säsong.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar