Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

söndag 9 september 2012

Sol och byafest


Efter gårdagens regn fick vi i dag en solig och varm eftermiddag.
Som på beställning får man väl tillägga eftersom det var ForsGers byafest som hölls utomhus.
Hörde nånstans att vi var runt 150 anmälda bysbor och utflyttade bysbor. Verklig trevlig tillställning med kaffe, grisar och korv. Sång och musik och lite historik som gjorde att jag åtminstone vill höra och lära mej mera om det som hänt här förr i tiden. En bok finns i framtidsplanerna och det kan ju bli intressant. På en riktig fest ska det lekas och det blev dragkamp mellan byarna, äggstafett och kärringkånk. Äntligen hade jag lite nytta av mitt onda knä och stod bakom kameran i stället, allt för kommande historik.
Vår byäldste visade hur akrobatisk man ännu kan vara en bit över 80 år och stod på händerna för oss andra. Inte många som gör det ens i min ålder och för honom lyfter vi på hatten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar