Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

fredag 7 september 2012

Plus och minus lista


Dagar när mörka och bekymrade tankar upptar det mesta är det bra att väga det positiva mot det negativa och se vem som vinner. För det mesta finns det gott om det positiva, ändå vill det negativa ta över och visst är det väl märkligt.

Minus:
-Oduglighetskänslan som kom över mej när jag såg alla som svängde in till arbetet för en ny dag och jag själv körde hem igen.
-Att få söka efter byxor modell större...
-Ohyggligt stor räkning från Optima.
-Kontakta företagshälsovården än en gång.

Plus:
-Fredag!
-En stor kastrull med köttsoppa står och puttrar på spisen.
-Fått en ämbar med lingon av svärmor, sånt värmer enormt.
- Fick i går besöka lägenheten som jag bodde i med mamma och syster för si så där 30 år sen. Det var himla trevligt att gå omkring och peka ut var min säng stod och berätta om alla roliga och konstiga grannar vi hade.
-Hämtat hem ett snyggt stort skrivbord som sonen fixat åt sej i den fenomenala skolan.
-Att mitt namn står jämsides med Lorca Cohen (Leonards dotter)och tre andra som fotografer under konserten. Bilderna 114 st. finns på medlemsforumet och är sammanställt av Jarkko.

Nåja, redan nu ser jag vad som överväger och nu ska de dåliga tankarna skuffas långt bak. Det är ju fredag och the best is yet to come.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar