Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

söndag 16 september 2012

Så gick helgen


Så var det kväll igen.
Vi har haft sjukstuga hos oss denna helg. Det började redan på fredag när tre i familjen hade ryggproblem. I går morse tänkte jag dra av i hysteriskt skratt före vi fått i gång gubben. Ja jag vet att man inte borde skratta men ni skulle ha sett själva.Men nu går det rätt bra igen med ryggarna men förkylningar avlöser varandra och vill absolut inte ge sej. Jag har varit rätt utslagen i dag men med hjälp av Burana har det ändå knallat på. Mest bekymrad är jag över snickarens trötta ögon och en snuva som inte ger sej. Penicillin har väl aldrig gjort folk pigga direkt men halsen blir bättre och det är väl huvudsaken.
Dagen till ära har jag roat mej med att zentangla lite och kokat aroniamarmelad. Rensade bären på utsidan där det varit strålande sol och varmt. Flugorna gör också comeback och det är mindre trevligt.
Ett stort plus för att jag i dag inte en endaste gång känt att jag skulle behöva knästöd. Håller det verkligen på att ge sej eller är det nåt tillfälligt. Jag ropar inte hepp ännu. Vad passar då bättre än att jag ska till läkare i morgon och korsjämra mej över hur dystert och eländigt allt är.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar