Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

måndag 7 juli 2014

Att ha ernstat lite


Hade en hel del småvirke med mej hem från stranden.
En tanke på att göra något med dem. Borrade hål trädde snöre och band knutar.


Borrade hål även i några köpta snäckor.


Vips så hade jag... nåt form av hänge...


Stolt över min kreativa förmåga sprang jag in för att visa men det kom mest små hummanden för det var Formel1 på tv. Det hade i alla fall tagit hårt att stå i Ernst skor och jag sov en timme efteråt.
Kanske det därför gjorde att jag vaknade tidigt i dag när jag äntligen skulle fått sova.


04.30 begav sej Zeb och jag ut på morgonpromenad.
Det var otroligt skönt och endast 13 grader varmt. Fotade vita "målarpenslar" och kan konstatera att jag inte sett sådana förr. Nån albino?


Och till kvällsmat vankades det plättar stekta på muurikkapannan. Glass sylt och dundergoda lemon curd. Slängde ut en filt i skuggan på gräsmattan och samlade familjen.
Små fånigt läste jag mellan raderna men vi hade riktigt trevligt skulle jag vilja påstå.
Det är såna här små stunder jag plockar fram sen i vinter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar