Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

fredag 11 juli 2014

Gulliga kalasvänner


Vi på landet vi är ju tidigt igång.
Hade en del ärenden som skulle fixas i staden och vi kom dit i så god tid att de flesta ännu var stängda. Fick hel enkelt bli en kaffe och jordgubbsbägare på en solig uteservering i väntan. Inte alls illa på en ännu solig och härlig dag.
Sen gjorde jag tidernas bästa reashopping utan att det alls var inplanerat. Ni vet 50% på reapriset, ja det blir nästan ingenting.
Eftermiddagen bjöd på något försenat kalasparty, är man moster så är man. Två systrar och barn, det kan bara bli bra.


En så här söt pingla med sin väska full med frukt, chips, hårspänne och läppglans, en lustigkurre till bror och en syster med sprängd trumhinna och deras mamma som har det mesta i bakhuvudet :)  förgyllde ett par timmar.
Nu är kvällen här och äntligen har hela familjen semester. Känns lite surt att en måste tänka på att lägga sej tidigt och vi andra suddar på som vi vill. Men nu är det två veckors frihet för alla som gäller.
Jag hade sluppit som fotbollspublik i kväll men hoppar över. I stället ska jag rama in, prissätta och packa tavlor. Ställer mej till morgondagens hantverkarmarknad vid Fornstugan i Esse. Har ni vägarna förbi som kom och sej hej så blir jag glad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar