Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

fredag 4 juli 2014

Mitt sommarlooov...


Underbara sköna semester vad jag längtat efter dej.
Men du kom till slut och jag fick slänga gamla trasiga arbetskläder i roskis.
Sätta undan arbetsväskan långt inne i skåpet och tillika glasögonen.
Stänga dörren efter mej för att inte vända om och se tillbaka.
Ut till friheten, sommaren och grönskan.
Må du ge oss långa sköna lata dagar.
Morgonkaffet ute i solen.
Dagar med vänner, fester och upplevelser.
Långa ljumma sommarkvällar med ett glas vin på terrassen.
En skvätt regn nån dag så jag kan sitta i uterummet och höra smattret mot taket.
Vila stillhet och nya krafter.
Underbara sköna semester, du kom till slut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar