Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

onsdag 9 juli 2014

Små utflykter


I går kväll gjorde min mamma och jag en tur till idylliska Purmo för att se sommarteatern Naturdoktorn.


Ett gott skratt förlänger livet sägs det och i så fall blir jag urgammal.
Magmusklerna fick sej en rejäl omgång och alla ni som inte bokat säger jag bara att ta nu och boka biljetter, ni ångrar er inte. Gunnar i samspråk med doktorn.


Så i dag tog jag med gubben ut till Kuddnäs för att se Linneas tavlor.
Inne i huset var det svalt och rofyllt. Gick runt och beundrade Linneas verk och jag är så förtjust i hennes vackra akryler. Akvareller hade hon också naturligtvis med, det är akrylen som kommit på senare tid.


Måste erkänna att jag aldrig tidigare besökt Kuddnäs, bara susat förbi.
Men här var vackert och vädret gjorde förstås sitt. Vi köpte glass i cafeet och satte oss på en bänk för att avnjuta i solen.


Lusthuset som var igenbommat men vi kunde åtminstone kika in.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar