Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

torsdag 17 juli 2014

En tur på cykel



Vi trampade iväg på våra cyklar till Purmo i dag.
Hade siktet inställt på Uffes mat och cafe´ som det faktiskt är rätt länge sen vi besökt.
Beställde varsin pizza och satte oss på uteserveringen i skuggan bakom segeldukar. Tur att man kan sitta ute för vi gick rätt varma efter cykelturen.


Supergod pizza måste jag tillägga, lagom av allt.
Mätta och belåtna tog vi en stilla promenad runt vid Stinasholmarna. Där är vackert men tycker inte om att de börjat med kärlekslåsen där också, det finns ingenting vackert med en massa hänglås i en annars fager natur. Men de gör nu hur de vill.


En sommar har jag också suttit och målat akvarell med likasinnade här och det var också en härlig dag.


Satt en stund och hörde på porlandet från vattnet och tog en halvskakig bild.




Så styrde vi kosan hemåt och bytte om till simkläder och kastades oss i ån. Otroligt skönt och livgivande.
Det ska sägas att varken lyx eller flärd kan jämföra sej med dessa timmar av frihet och tillsammanstid en vacker torsdag.

3 kommentarer: