Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

lördag 19 juli 2014

Uleåborg

Vi drog till Uleåborg på förmiddagen.
Kände att en liten semestertripp får det allt bli. Fast i ärlighetens namn hade jag det väldigt bra där hemma också.  Men det sägs att det ska va hälsosamt att vidga vyerna.
Vi kom till ett hett Uleåborg med åska i luften. Efter att ha checkat in på hotellet där vi bokat
in två nätter gick vi ut på stan. Mycket folk i farten och vi mer eller mindre följde med strömmen. Ut mot vattnet där torghandeln var i full gång och skränande finnar med sina ölstop. Drack kaffe på en uteservering och gick genom saluhallen fast jag avskyr fisklukten som finns överallt.
Åskan hördes alltmer och regnet kom. Vi dök in på Hemingway's wine bar i skydd för regnet och satt i de skönaste och bekvämaste läderfåtöljer jag träffat på. Hade jag suttit en stund till hade jag nog slumrat till.
Slappar nu på rummet i väntan på att klockan ska bli åtta, då vi bokat bord i restaurangen.
Hade verkligen tänkt få in en bild eller två men "paddan" vägrar samarbeta så det får vänta tills vi är hemma igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar