Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

onsdag 23 juli 2014

Ojoj den värmen


Med värmeböljan vi lever i borde man endast ligga i skuggan och göra ingenting.
Men slipper man och se Esa Tiainens tavlor och träffa honom tar man sej givetvis till stan. Han har som bäst en pågående utställning i Betanias festvåning där det dessutom finns möjlighet till kaffe och dopp på eftermiddagarna under Jakobs dagar.
Han har verkligt fina tavlor att beundra och det var trevligt att få prata om målningens underbara värld med honom en stund.
Men med 30 plusgrader är det inte vidare trevligt att sätta sej i bilen som stått i gassande sol efteråt. Kylde och vädrade allt vad som gick och kastade mej i ån så fort jag kom hem. Att få nerkylt både kropp och knopp är bästa medicinen. Blir att hålla sej i skuggan resten av kvällen om inte cykelsuget tar mej.
På bilden Esa med kanske min för dagen favorittavla, tror den hette In i dimman.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar