Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

torsdag 31 juli 2014

Restgarn


Under de hetaste sommardagarna när svetten rann som små rännilar utefter ryggen satt jag i godan ro och stickade. Har en del restgarn och då kom jag på att här ska randas hejvilt till långskaftade sockor som jag sen ska använda i fabriken i vinter. Tänker ta dem med redan på måndag för se den här väderleken kan slå om på ett ögonblick och rätt som det är sitter vi med  snö upp till knäna.
Det har ju förvisso utlovats + 30 grader på måndag...
Hade en liten Purmotös på besök i dag och hon blev förtjust i mina sockor och skrattade hjärtligt åt dem när hon drog på sej en socka och den täckte hela hennes ben. Så sa hon att hon också vill ha sockor som moster och vad gör man inte för en bedjande blick liksom. Jag drog fram mina garnpåsar och hon fick välja färger medan hon satt och fnissade belåtet.
Så nu är jag på gång med ett par nya sockor, dock i storlek mindre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar