Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

onsdag 2 juli 2014

Min dag


Så igen har ett år gått och det är bara att plussa på.
Så klok har jag i alla fall blivit att jag är glad åt mina år, det betyder ju att man lever och hänger med. Inte alla förunnat.
Fast jag har varit fruktansvärt trött i dag. Förmiddagen gick i jäspandets tecken så intensivt att ögonen tårades och jag satt och torkade med näsduk. Kanske ett ålderstecken, kanske inte.


Men konstigt nog kvicknade jag till när arbetsdagen var slut.
Jag skulle nämligen ut på shopping. Semesterpengarna på kontot och lite sprätt måste man allt sätta på dem. Noolan here I come!
Tur som jag alltid har så fanns inte den i tjockare linne i lager och sömmerskorna far på semester nästa vecka... Återkommer samma vecka som vårt första bröllop i augusti infaller. Men jag blev lovad dyrt och heligt att jag får den före. Ja jag har köpt mej en hellång klänning.
Första modellen jag provade satt som gjuten och jag slog till på direkten. Gubben hade bleknat om han varit på plats. Han skulle nämligen komma in senare för att bedöma men hann aldrig in genom dörren. Så har de nån fotografering på gång och frågade om de fick ta kort på mej, självklart! sa jag och gjorde en världsvan pose. Fick godkänna bilden och konstaterade att jag har grymma armmuskler, de liksom ligger runt hela armen hmmm... är man stark så är man.


Ute regnar det och är ruggigt och kallt. Här inne njuter jag av vackra blommor och alla gratulationer jag fått. Inte alls dumt att fylla år.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar