Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

lördag 18 augusti 2018

Dagens fynd


Juthbacka marknaden tog oss till Nykarleby i dag.
Hittade gräddsnäcka till mormor och morfars sockerskål som jag har så kär. Nu brukar jag mest ha godis eller dadelbollar i den men visst är det fint också att ha gräddsnäckan intill.


Det är ju inte bara gammalt skrot på marknaden utan nya saker säljs också.
Som dessa handskar som är supervarma om vintern. Har två par sen tidigare som jag nött ner rejält och aldrig har behövt frysa med. Så nu tog jag tillfället i akt och satsade på ett par nya.


När vi for från marknaden svängde vi ner till Kuddnäs som hastigast. Visste att min vän Solvej säljer sina sagofarbröder där i cafe´et. Valde ut den finaste Zacke farbrorn och nu sitter han här i Dzässa och läser sin bok.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar