Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

fredag 17 augusti 2018

Fredagsblommorna


En fredag i arbetsveckan är så mycket mera fredag än under semestern.
Det är ett skönt lugn som lägger sej i kroppen när man kommit så långt som till fredag och man får komma hem. Dagen har varit svettig med syrefattig luft och jag var väldigt tung i huvudet under matpausen och fick ta en Burana som efterrätt.
Men vi har nu suttit på terrassen och vädrat upp oss och jag har gått lös med saxen till lite buketter i de obefintliga rabatterna. En stackars ensam liten ros får pryda sekretären.


I vardagsrummet blev det en höstigare bukett sedan jag hade undersökt att kvannen var fri från getingar.


Och på köksbordet kör vi med en bukett ringblommor, kanske de sista för i år.

Hoppas ni kan njuta av er fredag. Här blir det pizza, vin, tända ljus och soffan, det ultimata fredagsmyset.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar