Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

tisdag 14 augusti 2018

Inrutat


Vardagen gör att dagarna blir så inrutade och det är samma saker som händer hela tiden.
Arbete, matlagning, hundpromenad osv. I kväll har jag tillsatt klädtvätt och brödbak på en gammal kvarqburk. Jag ska ännu ta min alldeles egna promenad som jag tänkt införa i mina kvällsrutiner

En påfrestande dag ligger bakom när allt har krånglat som kan i arbetet och jag har drämt in armbågen i ett rörmagasin så den är blå och sjuk i kväll. Det var en stor lättnad när jag fick stänga ner och åka hem i dag. Fräste ur mej det mesta i bilen på väg hem och var lugn som filbunken själv sen.

I växthuset håller vindruvorna på att mogna. Fick ju köpa ny planta i våras som redan har växt sej upp i taket och ger fyra klasar druvor i höst. Inget man brygger vin av direkt men roligt ändå.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar