Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

fredag 10 augusti 2018

Läskande gott


När det är Ernst i tv rutan vill man ha nånting gott att stoppa i munnen.
Jag gjorde når som jag aldrig gjort förr men definitivt gör på nytt och från och med nu ska det alltid finnas åtminstone en frusen banan hemma.
Alltså, jag mixade en skivad frusen banan, ca 2 dl blåbär (onödigt mycket "glassen"blev så mörk), ca 1 msk flytande honung och till sist ca 0,5 dl grekisk yoghurt. Sen var det bara att portionera upp i glas och njuta av svalkande len hälsosam "glass" Toppengod!
Det var dagens fredagstips.
Min uppgift nu på förmiddagen är att göra spaningsarbete efter ett bortkommet bok/garn paket.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar